The unexpected - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu The unexpected - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu

The unexpected

Door: Resinda

Blijf op de hoogte en volg Resinda

30 April 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hi allemaal,

Afgelopen week zat ik er soms een beetje doorheen, omdat ik niet veel gepland had. Wat ook niet echt mee zat, was dat vrijdag afgelopen week wéér een vakantiedag was tot en met morgen.
Maar zoals de titel al aan geeft, was het een onverwachts leuke week!

Op dinsdag had ik drie interessante meetings op het hoofdkantoor in Parkwood. Bijzonder is, dat ik nu al aardig wat meetings heb meegemaakt en ik nog steeds mensen tegenkom die ik nog nooit heb gezien. Het is dus blijkbaar niet per se noodzakelijk om tijdens zo'n meeting aanwezig te zijn. Veel medewerkers plannen dus gewoon andere afspraken in, terwijl ze eigenlijk verplicht aanwezig moeten zijn bij deze meetings. Maar... niemand die er wat van zegt natuurlijk, dus waarom zou je dan komen? Typisch Afrika hahaha.
In de avond stond er een Internations event op het programma. Een Nederlander, Tom, had gereageerd op een berichtje van mij dus we zijn samen naar dat event gegaan. Daar hebben we het echt heel gezellig gehad! Er waren onder andere twee Nederlanders, maar ook veel uit andere culturen, dat maakt het zo leuk!

Woensdag heb ik voor het eerst op het Snapchat account van Avans Hogeschool een filmpje gezet. Morgen ben ik daar weer op te vinden! Je kan het account toevoegen via de naam: avanshogeschool. Helaas kon ik op deze dag niet naar mijn stage omdat er allerlei protesten waren in de stad, maar ook in andere steden in ZA. Ik heb er zelf niks van gemerkt, maar mijn begeleider zei dat de taxibusjes niet reden, er veel kids niet naar school waren en sommige wegen waren afgesloten. Zelf keek ik op het nieuws en zag ik afbeeldingen van dingen in brand en veel mensen op straat. Er wel zelfs een kop die zei dat er een tiener om het leven was gekomen door de protesten. Heftig!! Ik ben blij dat ik veilig in m'n kamertje zat!

Donderdag was Damon jarig. Dat is dan weer zo'n dag dat ik er even de P in kan hebben om zo ver weg te zijn. Maar ik had uiteraard voor een kaart en confetti gezorgd, zodat hij zich toh een beetje jarig voelde! Gelukkig bestaat er Facetime en kon ik hem zijn cadeautje vertellen. 25 augustus gaan we naar de kwalificatie van Formule 1 in Spa (België)! En hij mag binnenkort gaan rijden in een Audi R8 :)
Op deze donderdag heb ik ook aan de nieuwe school verteld dat ik hier niet naartoe ben gekomen om niks te doen. Iniatief nemen is héél hard nodig als je hier bent en dat is soms best lastig! Gelukkig werd dit gelijk opgepakt. Voortaan ga ik op een vrijdag bij deze school werken in plaats van een donderdag. Het bleek namelijk dat er op donderdag al 23 andere stagiaires rond lopen.... hadden ze best eerder mogen vertellen! Normaal gesproken was ik op vrijdag vrij, maar dit wordt nu dus de donderdag. Op donderdag kan ik ook eventueel naar de school gaan waar ik op maandag en dinsdag stage loop, omdat ik daar enorm veel kids moet spreken. Ofwel; de aankomende tijd ga ik vijf dagen werken. Alleen maar beter, want dan heb ik meer te doen!

Op vrijdag was ik vrij en had ik eigenlijk niks gepland. Maar Tom appte mij of ik met hem en zijn vriendin (die is voor een paar dagen in Joburg!) naar Melville wilden gaan. Ik had Tom namelijk verteld dat het daar leuk is om te stappen & mijn favo restaurant daar zit. Ik had een vriend van Felix, Seppel, ook uitgenodigd om te komen waardoor het een gezellige avond was mijn zijn vieren!
En tijdens deze avond besloten we om op zaterdag te gaan braaien in Tom zijn appartementencomplex. Op deze avond kwam een andere vriend van Seppel ook, Christian. Ik had hen allebei al een keertje eerder gezien; leuke mensen!
Ik had eigenlijk niks gepland staan voor zondag, maar toen besloten we om met z'n allen naar Maboneng te gaan. Seppel heeft hier namelijk een tijdje gewoond, dus hij kent een paar leuke plekken in deze wijk waar hij ons mee naar toe heeft genomen. Door hem heb ik gelijk twee nieuwe rooftop bars ontdekt. Helaas was de 1 niet open, maar de andere wel en deze had een mooi uitzicht over Maboneng!
Terug reden we per ongeluk door Hillbrow naar Seppel zijn appartement, oeps. Hillbrow is nou echt een wijk waar je niet moet komen, al helemaal niet als 'blankie'. Gelukkig is dit goed afgelopen, maar ik zat wel eve te zweten in de auto hahaha.
Onverwachts had ik gelukkig toch nog een erg gezellig weekend! :)

Vandaag heb ik vooral uitgerust, het was vrijdag en zaterdag erg laat geworden waardoor ik best wel moe was! Daarbij ben ik ineens enorm verkouden, zooo vervelend.. Hopelijk word ik niet ziek, maar dat lezen jullie volgende week dan wel weer ;)

Afrikaans - Nederlands
Herstelwerk - reparatie
Verkeersirkel - rotonde
Zweetpakkie - trainingspak (thanks pap ;) )
Grondbone - pinda's
Kleefband - plakband

Bye bye, zwaai zwaai
Resi




  • 30 April 2018 - 18:16

    Jeanne :

    Hallo, weer een mooi verslag, je kan er wat van. Leuk dat je het nu drukker krijgt en meer vrienden hebt ontmoet. Nog veel plezier gr

  • 30 April 2018 - 18:35

    Margo:

    Leuk hoor Resi. Nog even en dan kan je ons overal mee naar toe nemen als gids

  • 30 April 2018 - 18:36

    Bea Peetoom:

    Damon was heel erg blij met zijn kado's was even gezellig zondag avond met zijn verjaardag
    Lekker dat je een gezellig weekend heb gehad en fijn voor je dat je wat meer vrienden heb leren kennen
    Nog even dan komen je ouders ook langs denk ik

  • 30 April 2018 - 18:40

    Jeroen :

    Geweldig verslag weer

  • 30 April 2018 - 18:49

    Ben Coenraads:

    Hoi
    Je raak al aardig gesetteld lees ik zo als je niet uitkijkt wil je over een paar maanden
    helemaal niet terug , zitten wij hier met de gebakken peren en als je maar weet dat als je
    Jarig ben ik niet naar Zuid-Afrika ga ik ben bang van beessies met grote tanden ha ha.
    enne Oma van vogelspinnen we blijven in ons tuintje,bij onze eigen Papendrechtse bloemetjes ,weet je welke? ,vergeetmenietjes.
    Het is geen best weer hier maar in het weekend komt volop zon dus overal braaien
    denk ik zo.
    Nou Resinda ik stop ermee ,leer ze, veel plezier met andere leuke dingen.
    En je weet het van je Opa,voorzicht tigheid is Moeders porselijn.

    Groetjes.XXX.

  • 30 April 2018 - 19:26

    Tante Ad:

    Lieve Resinda,
    Wat een leuk verslag heb je weer geschreven en heel fijn dat je steeds meer mensen leert kennen en daar fijne dingen mee doet. De weekends gaan zo best wel snel hè.
    Vervelend dat je zo verkouden bent geworden..neem op tijd je rust en ik hoop dat je niet ziek wordt.
    Dikkel knuffel

  • 30 April 2018 - 19:36

    Piet Van Wijngaarden:

    beste zonneschijn wat jij allemaal mee maakt kan je een boek uit geven in de boekenwinkel hoe is het zo met jouw ik hoop van goed in dat verre land met mij gaat het goede tot horens met groet piet.v.wijngaarden

  • 30 April 2018 - 20:14

    Nel Van Drimmelen:

    Leuke verslagen Resinda.. Nog een fijne tijd.
    Groetjes

  • 30 April 2018 - 21:37

    Arlette:

    Hoi hoi lieve Resinda,

    Pffff wat een spannende avonturen. Wie weet toch "ooit" een boek. ( zoals Piet schreef )

    Blijf het zeggen dat je een kei bent. Wat leuk dat je weer andere mensen hebt ontmoet en fijn dat je het druk

  • 30 April 2018 - 21:42

    Arlette :

    Vervolg hihihi ( ging weer niet goed)

    dat je het druk hebt.

    Kijk uit naar je volgend hoofdstuk. ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Resinda

Per 4 februari ga ik voor 5,5 maand naar Johannesburg om daar stage te lopen

Actief sinds 24 Jan. 2018
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 62267

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 15 Juli 2018

Reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: