Beestenboel - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu Beestenboel - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu

Beestenboel

Door: Resinda

Blijf op de hoogte en volg Resinda

19 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hi allemaal,

Wat hebben wij gave dingen gedaan de afgelopen week. Zo fijn om afleiding te hebben & al helemaal fijn om Damon bij me te hebben, zodat hij ook ZA kan ervaren!

Afgelopen dinsdag zijn we ‘s middags weer aangekomen bij mijn accommodatie. Gelukkig waren de hondjes erg blij om mij weer te zien :). Leuk om Damon te laten zien waar ik heb geleefd de afgelopen weken. We zijn in de avond gelijk uit eten gegaan bij mijn favoriete restaurant in Melville; La Santa Muerte. Yammie! Daar hebben we gelijk nog een afscheidsdrankje gedaan met Lieke, want die gaat nu naar Kaapstad en dan weer richting NL... Erg jammer!

Een woensdag zijn we naar Montecasino in Joburg geweest. Echt een aanrader! Het is een overdekt Italiaans dorpje; fonteinen, alles in het Italiaans geschreven, ‘huizen’ in stijl enz... Daar zijn we naar de film geweest voor nog geen €10 en we hadden de zaal bijna voor ons zelf. Daarna uiteraard een pizza gegeten want we waren natuurlijk in ‘Italië’.

Donderdag moesten we mega vroeg op aangezien we al om 7:00 uur vlogen naar Port Elizabeth (PE). Eventjes slapen en je bent er; ideaal! Dat is weer eens wat anders dan een vlucht naar NL van 12 uur. We huren hier een VW Polo en Damon rijdt. Een hele ervaring dat rijden in Afrika! Gelukkig voor hem zitten de knipperlichten gewoon aan de rechterkant. Toen we naar de supermarkt wilden gaan om wat te eten te halen, volgden we gewoon de navigatie. Die stuurde ons zo het vliegveld terrein op. We kwamen bij twee bewakers, maar die deden zo de poort voor ons open en zwaaiden vriendelijk. Wij rijden gewoon door natuurlijk, weten wij veel. Uiteindelijk kwamen we bij een andere poort met een bewaker, maar die stuurde ons wel terug. Als we wilden hadden we zo naar rechts kunnen gaan en tussen de vliegtuigen kunnen rijden hahaha.
Het rijden hier is overigens een stuk relaxter. In Joburg is het veel drukker en chaotischer. Wat ook leuk is; als je hier ergens rijdt en een auto of vrachtwagen gaat voor je aan de kant voor op de vluchtstrook te rijden, dan bedank je diegene door je alarmlichten aan te doen als je er voorbij bent.
Eenmaal aangekomen bij de supermarkt hadden we nog aardig wat tijd over voordat we konden inchecken bij het appartement. Op naar een winkelcentrumpje en voor het eerst de Checkers supermarkt in. Ik besloot om de eigenaar van het appartement te bellen om te vragen of we er eerder in mochten, want we begonnen ons te vervelen. En dat mocht gelukkig!
Wauw. Wat een appartement.... Echt zo mooi! Zwembadje, balkon, twee slaapkamers, bad, jacuzzi.... Oja en uitzicht op het strand. Het heeft echt alles. Behalve goede pannen ;).
En op deze dag was ook m’n lieve oma jarig, 80 jaar! Ik ben blij dat ze een leuke dag heeft gehad en ervan heeft genoten :).

Vrijdag zijn we naar Bayworld en Baywest Mall geweest. Bayworld is een klein dierenpark en museum. Ze hebben daar Afrikaanse pinguïns en zeeleeuwen, een aquarium, reptielen gedeelte en museum over van alles (dino’s, kleding, vervoer). Daar heb ik een Python aangeraakt, een slangenhuid voelt echt raar. Hard maar zacht tegelijk, niet zo goed te omschrijven.
Daarna op naar de Baywest Mall want het was niet superlekker weer (sorry ik mag eigenlijk niet klagen want bij jullie is het veeeeel kouder). Twee verdiepingen vol met winkels. Wat ik echt handig vind, is dat er in elke mall een food court is. Een gedeelte met alle eettentjes en in het midden een soort aula waar je kan eten. Slim idee!

Zaterdag ging de wekker al om 03:30 voor een ochtend safari @ Addo Elephant Park. Hilarisch want we hebben dus geen olifant gezien hahaha. Maar wel twee leeuwen! Niet zomaar twee leeuwen, maar twee leeuwen die een zwijn hadden gevangen. Gelukkig heb ik de jacht erop niet gezien, maar we waren er slechts 5 meter van verwijderd dus ik heb het wel gehoord. Damon vond het geweldig, die leeuwen onder het bloed. Ik vond het maar zielig. Je zag de andere twee zwijnen nog weg rennen en machteloos toe kijken hoe hun zusje levend werd opgegeten....
In de middag zijn we naar Seaview gereden. Daar zit een predator park. Met de VW polo over de zandweggetjes opzoek naar diertjes. Op de site stond tenslotte ‘no 4x4 needed’.... Ik kan je vertellen dat de Hyundai Atos het niet had overleefd op deze wegen en ik ben blij dat Damon reed!
In dit park hebben ze onder andere witte tijgers, leeuwen, witte leeuwen, panters.... Heel tof!

Gisteren was het heerlijk weer dus daar hebben we van genoten. In de ochtend aan het zwembad van het appartement gelegen en in de middag gingen we naar het strand. Het strand was alleen niet zo schoon en er lagen veel stukjes kwal. Er ligt in heel ZA sowieso heel veel afval op straat en langs de weg, dan valt het in NL toch echt mee!
Gelukkig zijn er aan het strand zwembaden. Hier moet je dan wel entree voor betalen, maar dat was iets schoner dan het strand. Alhoewel je in 1 van de zwembaden niet eens de bodem kon zien maar goed het was een lekkere zonnige dag!

Vandaag weer vroeg op en een flink stuk rijden (2 uur). Op naar.... de hoogte bungeejump ter wereld!! Jaja je leest het goed, de hoogste. 216 meter! En we hebben er niet alleen naar gekeken, nee we zijn er echt vanaf gesprongen!
Wat een ervaring echt ongelooflijk. Ik was zo bang toen ik op de rand stond om te springen. En je hebt echt het gevoel alsof je dood gaat als je springt. Het gaat allemaal zo snel wow. Niet te omschrijven wat je voelt! Heel gaaf om te doen en zeker de moeite waard!
Daarna zijn we gelijk door gereden naar Monkeyland. Op beide plekken van vandaag ben ik in 2007 al geweest (Addo ook trouwens) en ik heb de foto’s van toen nagemaakt, die staan op Facebook!
Damon houdt heel erg van aapjes, dus dit park konden we uiteraard niet overslaan. We kwamen precies aan op de goede tijd; etenstijd. Bij 1 plateau met eten hadden we al gelijk 8 van de 11 aapsoorten in het park gezien! Super schattige aapjes en sommige maken echt bizarre geluiden. Mooi park!

Nu weer onderweg naar het appartement, almost there! Nu hebben we gelijk een groot stuk van de Garden Route gehad. Er zitten gewoon wilde apen langs de weg op sommige plekken. En het uitzicht is zo mooi! Genoten :)

Afrikaans - NL

Bye bye, zwaai zwaai
Resinda

• 19 Maart 2018 - 16:55

Jeanne :

Weer een mooi verslag, ik lees het graag. Nog veel plezier en gr

• 20 Maart 2018 - 14:37

Ben.Coenraads.:

Gekker moet het niet worden hoor,maar wel super als je daar omgeef,geniet ervan
    Echter kan het ook een half onsje minder?
    Pas wel op voor krokodillen.
    Geniet nog samen met Damon pak je weer genoeg energie als je weer alleen bent.

Groetjes xxx
    Opa