Jordy’s verhaal - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu Jordy’s verhaal - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu

Jordy’s verhaal

Door: Resinda

Blijf op de hoogte en volg Resinda

08 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanavond wéér naar het vliegveld en weer niet om zelf te vliegen, we gaan Saskia wegbrengen. Helaas zit het er weer op, de twee weken zijn echt voorbij gevlogen! Het was echt zo’n mooie roadtrip & we hebben genoten van Kaapstad.

Jordy is natuurlijk afgelopen dinsdag aangekomen en ik heb hem gevraagd om de blog te schrijven voor deze week.
Volgende week zal ik mijn laatste blog posten. Een interessante blog waarin ik deel wat ik heb geleerd en wat sommige dingen nu nog steeds met mij doen. Daarbij zal ik ook een paar mensen bedanken!

————

Dit keer mag ik na mijn ouders en neef ook een stukje schrijven voor Resinda's blog.
Mijn reis naar Kaapstad begon op 3 juli om 10:00 toen ik vertrok vanaf schiphol. Gelukkig een goede vlucht gehad en los gegaan op het album van Jan Smit!
Na een lange vlucht kwam ik in de avond aan in Kaapstad en merkte ik meteen een typisch Zuid-Afrikaans kenmerk dat Resinda al vaker heeft benoemd: de mensen hier doen alles zo langszaam, maar gelukkig ging de tijd snel voorbij. Toen Resinda me zag kwam ze op me afrennen en sprong ze in mijn armen, in tegenstelling tot Saskia die rustig naar me toe liep.

De dag erna gingen we sightseeing doen in Kaapstad en dat was echt super leerzaam. Zo is op een strandje waar we donderdag waren vele holywood films opgenomen.
Donderdag gingen we naat Boulders Beach waar we vele pinguins hebben gezien. Maar voordat we de normale route namen, moesten we klimmen op en kruipen onder rotsen. Maar het was het gelukkig waard. Na dat we de pinguins gezien hadden, gingen we lunchen. Maar Resinda en ik hadden een garlic broodje besteld. Maar de knoflook was nergens te bekennen, het smaakte juist meer naar een bananen broodje.

En vrijdag begonnen we de dag weer in Kaapstad waar we Bo Kaap gingen bezoeken. Super leuke gekleurde huisjes, waar we een heuse fotoshoot hebben gehouden ;) .
Na de fotoshoot gingen we naar clifton beach waar we heerlijk op het witte strand hebben gelegen. Die zelfde dag hebben we nog naar de zonsondergang gekeken.

Ook hebben we een markt bezocht. De old biscuit market het was best wel groot en je had leuke kraampjes, waar je lekker eten kon halen. Dat konden we wel goed gebruiken want daarna gingen we de lions head beklimmen. Het begin was nog vrij normaal, maar daarna was echt klimmen en klauteren. Na één uur hebben we de top (669,9 meter) bereikt en konden we genieten van het mooie uitzicht. Toen we weer naar beneden gingen, liepen we de zonsondergang tegemoed en dat was echt mooi vanaf daar.
‘S nachts zijn we wezen stappen, samen met twee meiden uit Papendrecht en Dordrecht. Annemijn en Xanne. Sas en Resi kenden deze al van de middelbare school.

Na een korte nacht moesten we vroeg op, we moesten om 11:00 uitschecken. Saskia gaat vandaag weg, waardoor Resinda en ik naar een andere airbnb verhuizen. Vanmiddag hebben we een andere markt bezocht, de Hout Bay Market. Dit was een kleiner marktje, maar de sfeer was wel gelijk.
Bij de airbnb werden we vriendelijk verwelkomt door een hond die uit het raam sprong. De mensen zijn super aardig, ze vroegen zelfs of wij mee wilden braaien vanavond. Maar het is natuurlijk Saskia haar laatste avond, dus we hebben besloten om lekker uit eten te gaan. Bij een Belgisch restaurant zo waar! Daar zit ik nu lekker te genieten van een biertje en zo gaan we helaas Sas naar het vliegveld brengen... Gelukkig heb ik nog een klein weekje te gaan! In deze week ga ik nog een berg beklimmen, wens me succes ;).
Jordy

———

Dat was het weer voor deze week!

Bye bye, zwaai zwaai
Resi

  • 08 Juli 2018 - 18:16

    Jeanne :

    Je kan al net zo leuk schrijven als je zus, wat gaat de tijd snel! Saskia weer naar huis en jullie nog een week samen. Geniet er van gr xxxxxx

  • 08 Juli 2018 - 19:09

    Kimberly:

    Leuk stukje weer. Zo te lezen hebben jullie het erg leuk. Geniet nog van het weekend en voor Saskia een goede (veilige) vlucht.

  • 08 Juli 2018 - 21:23

    B.coenraads:

    Mooi verhaal Jordy,ik mis wel nieuwe.vogelgeluiden van je misschien de volgende keer?
    Veel plezier verder.
    Opa

  • 08 Juli 2018 - 21:57

    Tante Ad:

    Hoi Resi en Jordy,
    Bij deze succes gewenst bij de beklimming

  • 13 Juli 2018 - 08:06

    Pietvanwijngaarden :

    beste resinda en jordy een veilige thuis reis toegewenst en tot ziens in nederland met groet piet.v.wijngaarden pkc/swk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Resinda

Per 4 februari ga ik voor 5,5 maand naar Johannesburg om daar stage te lopen

Actief sinds 24 Jan. 2018
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 62526

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 15 Juli 2018

Reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: