Wat je in je hart bewaart,raak je nooit meer kwijt - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu Wat je in je hart bewaart,raak je nooit meer kwijt - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu

Wat je in je hart bewaart,raak je nooit meer kwijt

Door: Resinda

Blijf op de hoogte en volg Resinda

09 April 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hi allemaal,

Vorige week maandag heb ik geen blog geplaatst, sorry daarvoor. Ik weet dat ik had beloofd om elke week een blog te plaatsen, maar sommige dingen gaan nou eenmaal anders dan gepland. Vorige week zaterdag is namelijk mijn oma overleden (voor verdere details kan je me Whatsappen). Dit viel mij ontzettend zwaar. Ik was blij dat ik een paar weken geleden nog langs ben gegaan, maar wilde op dat moment niks liever dan bij m’n familie zijn. Dat zijn van die momenten die je samen deelt.
Wat ook niet mee zat, is dat ik helemaal alleen in het grote huis zat & de vrienden die ik had gemaakt er niet waren. Hierdoor had ik ook geen afleiding, waardoor het nóg zwaarder was.
Maar wat was ik blij met alle mensen die mij belde of die ik heb gebeld. Zo geweldig dat dit kon, zo ver weg maar toch zo dichtbij. Het bellen heeft mij door de dagen heen gesleept.

Gelukkig kreeg ik deze week ook leuk nieuws, wat ervoor zorgde dat ik wel in Zuid-Afrika wilde blijven. Maudy komt namelijk langs voor 9 dagen. Aankomende vrijdag komt zij aan! We hebben samen al veel leuke dingen overlegd om te gaan doen, maar die ga ik uiteraard nog niet verklappen en lezen jullie wel de aankomende weken.

Toen mijn oma daadwerkelijk was overleden, hebben mijn ouders en ik toch besloten om mij weer heen en weer te laten vliegen. Vorige week zondag ben ik naar Amsterdam gevlogen en maandag kwam ik aan.
Ik was zo blij om iedereen te knuffelen in deze barre tijd, vooral mijn lieve mama. Zo zie je maar dat ik toch wel echt een familiemens ben, anders had ik het nooit zo lastig gevonden. En zo heb ik nog meer dingen waar ik achter ben gekomen door middel van deze stage in een ander land, maar dat lezen jullie wel in mijn eindblog.

Als Maudy weg gaat, dan is het alweer eind april en nog maar 4,5 week tot dat mijn ouders komen. En als mijn ouders weg gaan, dan hoef ik nog maar twee weken stage te lopen & vervolgens twee weken op vakantie. Als ik het zo bekijk, gaat het allemaal best wel snel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het moeilijk om wéér afscheid te nemen van iedereen. Maar ik wil wel graag deze stage ervaring afronden, dat is iets wat m’n oma denk ik ook had gewild.
Natuurlijk ben ik nog verdrietig & het zou weer niet altijd even makkelijk zijn om zo ver weg te zitten, maar ik zal net als mijn oma van de kleine dingen gaan genieten...

Afrikaans-Nederlands
Beskuitmengbak - een bak om beslag in te mengen
Vleispaleis - lekkerding
Ruk-en-pluk orkes - rock ‘n roll band
Achterommannetje - homo
Poepsak - onderbroek


Bye bye, zwaai zwaai,

Resi

  • 09 April 2018 - 20:30

    Miriam:

    Lieve Resinda wat ben je een lieverd ik weet zeker dat je oma trots op je is. Vanaf ergens daar boven houd ze jou in de gaten❤ liefs vanuit Breda

  • 09 April 2018 - 22:14

    Anke:

    Een dikke knuffel van ons voor jou!

  • 10 April 2018 - 23:00

    Arlette:

    Lieve Resinda,

    Een woord van troost
    een warme groet
    wil ik je hierbij sturen
    zodat je weet
    dat ik aan je denk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Resinda

Per 4 februari ga ik voor 5,5 maand naar Johannesburg om daar stage te lopen

Actief sinds 24 Jan. 2018
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 62632

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 15 Juli 2018

Reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: