Koester de mooie momenten - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu Koester de mooie momenten - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Resinda Coenraads - WaarBenJij.nu

Koester de mooie momenten

Door: Resinda

Blijf op de hoogte en volg Resinda

12 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hi allemaal,

Dit keer geen update uit Zuid-Afrika, maar gewoon vanuit het koude kikkerlandje. Ja, je leest het goed. Ik ben op dit moment in Nederland. Vanavond vlieg ik terug...

Afgelopen maandag had ik minder leuk nieuws. Het gaat niet zo goed met mijn oma (moeders kant), ze gaan haar medicatie stoppen. Dit nieuws viel mij erg zwaar, ik voelde me niet meer op mijn gemak in Joburg. Ik moest gaan beslissen wanneer ik oma nog een keer wilde zien. Ik was bang dat ik haar over een paar weken slechter aan tref dan deze week, daarbij had ik het idee dat als ik eenmaal in NL zou zijn, ik niet zo snel meer terug zou gaan.

Dinsdag en woensdag heb ik nog ‘gewoon’ stage gelopen. Dinsdag had ik m’n laatste introductie aan een groepje en mijn eerste 1 op 1 gesprek met een jongentje dat wordt gepest. Het gesprek verliep goed. Ik schrok wel een beetje van wat hij zei. Hij werd bekogeld met stenen en de pesters steelden zijn geld vaak.
Een woensdag ben ik mee geweest naar een meeting in het ziekenhuis. Dit was echt een enorm probleem met parkeren, auto’s stonden echt overall. De parkeerplaatsen zijn daar totaal niet georganiseerd. De meeting was erg interessant en ging over kindermishandeling herkennen. Er komen vaak kids binnen die mishandeld worden, maar omdat er geen duidelijk protocol is, wordt er vaak niks aan gedaan. Daar gaan de mensen van de meeting nu verandering in brengen. Erg mooi om bij te wonen en te zien.

Een woensdag heb ik ook voor mezelf besloten dat ik naar NL wilde gaan. Ik zie m’n oma liever in ‘goede’ staat, dan misschien helemaal niet meer... Daarbij kan ik vanavond terug vliegen naar Joburg met Damon. Dat komt natuurlijk supergoed uit. Nu ben ik de eerste 2 weken in ZA niet alleen, ik denk dat dit me heel erg zal helpen.
Door mijn super papa en de reisverzekering kon ik woensdagnacht om 00:00 al vliegen met een directe vlucht. In het weekend heb ik oma elke dag gezien, dat voelde erg goed. En het is natuurlijk ook fijn om m’n ouders, broertje, ooms & tantes en andere familieleden weer te zien! Ook heb ik Lotte, Lynn en Lisanne nog even gezien, helaas kon ik niet iedereen langs...

Vanavond vlieg ik om 20:30 eerst naar Parijs en daarna naar Joburg. Mijn schoonouders zetten ons af, erg lief!

Zo zie je maar dat je de mooie momenten moet koesteren...

Bye bye zwaai zwaai,
Resi

  • 13 Maart 2018 - 14:53

    Kees Sprenkeling:

    Veel plezier samen in Zuid Africa
    Jullie hebben het zeker verdiend

  • 17 Maart 2018 - 13:34

    Jeanne :

    Lekker genieten samen, jullie hebben het verdient en even de zin verzetten (aan iets anders denken ) gr

  • 17 Maart 2018 - 20:00

    Toos Van Der Wal:

    hallo Resinda,
    fijn dat je je oma hebt kunnen bezoeken, geeft zeker een goed gevoel.

    Ik wens je samen met Damon een hele fijne vakantie.

    Grt.

  • 20 Maart 2018 - 17:38

    Tanya Ad:

    Geweldige ervaringen weer, vooral dat bungeejumpen....wauw...had ik echt niet gedaan hoor. Veel plezier nog samen en een fijne (kleine) week gewenst dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Resinda

Per 4 februari ga ik voor 5,5 maand naar Johannesburg om daar stage te lopen

Actief sinds 24 Jan. 2018
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 62257

Voorgaande reizen:

04 Februari 2018 - 15 Juli 2018

Reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: